Pages - Menu

.

...

.

.

.
.

czwartek, 2 marca 2017

Monitory studyjne Esi Aktiv 05-Test

Monitory studyjne Esi Activ 05 to już drugie monitory z tej firmy które miałem okazję testować. Czy są warte swojej ceny oraz czy spełniają rzeczywisście warunki monitorów studyjnych z tej półki cenowej? - będziecie mogli sprawdzić właśnie w tym teście.

Każdy kto śledzi rynek monitorów studyjnych na pewno natrafi na firme Esi Audio. Przez fakt, że większość rynku zalana jest przez inne firmy i reklamy, ta firma stoi trochę na uboczu, moim zdaniem, nie powinna.

Kiedy dostałem monitory Esi Activ 05 byłem przekonany po ostatnim teście monitorów także tej firmy (link) modelu Unik 05 plus, które są nowsze, że na pewno trzeba założyć dużo gorszą jakość produktu. I tu na samym wstępie się pomylilem. 

Najpierw ogólnie. 
Dostajemy połączenie jak na monitory przystało zbalansowane XLR oraz niezbalansowane Tsr. Każdy głośnik jest zasilany osobno, oraz osobno się je podłącza,   co było miłym zaskoczeniem, ponieważ gdy udostępniłem fotkę z rozpakowania  paczki dostałem komentarz, że "są to kompaktowe monitory bardzo niskiej klasy tylko do oglądania filmów na komputerze" i to jest zupełnie nieprawdą.

Esi Activ 05 to aktywne dwudrożne monitory odsłuchowe o średnicy basowej membrany 5 cali a tweter 1 cal.
Moc została rozdzielona na pól czyli góra 30 wat i dół 30 wat, co łącznie daje 60 W jednego głośnika. Pasmo przenoszenia to od 50 hz do 20khz ale po dokładnym teście częstotliwości zauważyłem, że reagują dużo wcześniej i około 38 hz jest już mocno odczuwalny sygnał basu. Z tyłu oprócz wejść in dostajemy także pokrętło głośności ogólnej danego monitora, co daje nam możliwość lepszego dostosowania głośności w pomieszczeniu. Zakres to od minimum do center jako 0 i max po przeciwnej stronie.
O zasilaniu informuje nas niebieska dioda led, która jest zamocowana pomiędzy membrana a tweterem.



Chcąc oddać wiarygodne zdanie na temat tych głośników korzystałem z nich dość długo robiąc kilka utworów na sprzęcie analogowym oraz cyfrowym.
Zauważyłem, że dźwięk dzięki równemu rozłożeniu mocy głośników jest równy, nic nie dominuje nad niczym ani za dużo dołu ani za dużo góry, czyli tak jak lubię.

Podczas kreowania brzmień nigdy nie zdarzyło mi się narzekać na jakieś częstotliwości, z którymi później miałbym problem podczas mixowania. Może momentami brakowało mi więcej "mięsa" podczas wyciągania brzmień z vst ale także tam te głośniki sprawują sie naprawdę znakomicie.
Zauważyłem, że tracą trochę swojej mocy w pomieszczeniu mniej zaadaptowanym akustycznie. Zawsze gdy coś na nich robiłem oprócz zaaranżowanego pomieszczenia były postawione panele akustyczne z tylu głośników. Po zdjęciu paneli dźwięk zaczął już trochę gubić doły i przestrzeni gdy spotkał się z gołą ścianą.
Jeśli chodzi o przestrzeń to nie zauważyłem braków ani jakichkolwiek problemów. Świetnie są słyszalne reverby, nawet te dłuższe i oddalone w mixie, choć trzeba z nich korzystać minimum na połowie głośności żeby idealnie ustawić czasy wybrzmiewania.
Niesamowicie zabrzmiał na nich mój spring reverb i właśnie to w dużej mierze sklasyfikowało moje zdanie o przestrzenności tych monitorów. Cyfrowe efekty także sprawują się nieźle ale potrafią zgubić momentami swoją klarowność jeśli nie dopilnujemy swojego EQ. Inaczej jeśli chodzi o efekty analogowe, tutaj oddają naprawdę grubiutki dźwięk. Z panoramą także nie było problemu. Gdy tylko głośniki grają troszkę głośniej na cichszym ustawieniu volume w zakresie 15-20 % dźwięki się oddalają i zanikają.
Trzeba pamiętać, że nawet gdy mamy do czynienia z monitorami bliskiego pola, głośność podczas mixów także ma duży wpływ na nasze decyzje, dlatego ja używam zawsze minimum  50% głośności ogólnej, więc to normalne zjawisko. Mimo tego środek pasma uznaje za dopracowany na 90% .
Co ważne moje samplery nawet te 12 bitowe, które generują sporo szumu i dużą energię brzmieniową nigdy nie zabrzmiały płasko.

Każdy kto robi hip hop lub muzykę rytmiczną spokojnie  może sięgnąć po te monitory.
Esi Activ 05 są solidnie wykonane i maja naprawdę głęboki dźwięk. Jeśli nie boimy się wyciągać "mięsa" naszych mixach, to na tych głośnikach śmiało możemy podjąć taka decyzję. Stopy czy basy potrafią zagrać naprawdę potężnie, mimo tego, że te głośniki na takie nie wyglądają.

Monitory Esi activ 05 zasługują na naprawdę wysoką ocenę, jeśli chodzi o ten przedział cenowy. Sam korzystam z nich do dziś i powierzam duże zaufanie tej firmie.

Oficialna strona Esi audio  http://www.esi-audio.com/

Fanpage Esi Audio here



Designed By Blokotek